Hieronder staan een aantal algemene richtlijnen voor het maken van advertenties op onze website. Deze zijn voor onze (vrijwillige) consulenten leidend bij het beoordelen van je advertentie.
We willen je middels deze richtlijnen vooral helpen om zoveel mogelijk mensen naar jouw advertentie te trekken. Door aantrekkelijke, heldere teksten, of door het aanvinken van filters waarmee jouw advertentie snel gevonden kan worden.
Titel:
Kies voor een pakkende en concrete titel die mensen aanspreekt. Alleen het woord ‘Vrijwilliger gezocht’ bijvoorbeeld zegt veel minder dan ‘Help jij onze cliënten bij het koken?’. ‘Penningmeester gezocht’ kan ook zijn ‘Financieel talent gezocht’.
Korte omschrijving:
Deze tekst wordt in een advertentie-overzicht getoond onder de titel van de advertentie. Geef in maximaal 2 zinnen informatie over wat je vraagt of aanbiedt.
Lange omschrijving:
In de lange omschrijving dien je de informatie uit de korte omschrijving te herhalen, omdat deze tekst niet zichtbaar is in het totaaloverzicht van de advertentie.
Vervolgens omschrijf je:
- Wat de werkzaamheden inhouden die iemand gaat doen of die jezelf aanbiedt. In het geval van kennis of materialen geef je duidelijk aan om welke kennis of materialen het gaat. Ben zo concreet mogelijk, gebruik makkelijke taal en probeer je in te leven in de lezer van de advertentie: wat wil hij of zij weten om een goed beeld te krijgen van hetgeen je vraagt of aanbiedt?
- Of mensen aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om bijvoorbeeld deel te kunnen nemen, het vrijwilligerswerk te kunnen doen of van materialen gebruikte mogen maken. Denk aan gewenste ervaring, het al dan niet hebben van eigen vervoer enz.
Bied je jezelf of jouw groep aan voor vrijwilligerswerk, stel jezelf dan voor zodat mensen een beeld van je krijgen en geef aan wat je verwacht van het vrijwilligerswerk of de hulp die je wilt gaan doen.
We letten bij het keuren van de advertentie vooral op de lange omschrijving en regelmatig hebben we hierover een vraag. Wij nemen dan via telefoon of email contact met je op. Vervolgens kun je zelf de omschrijving aanpassen, of wij doen dit voor jou (als je dit goedkeurt).
Categorie
Kies de categorie waaronder jouw advertentie valt. Daarna kun je filters selecteren (zie hieronder). Het kan zijn dat wij vinden dat jouw advertentie onder een andere categorie valt. Wij laten jou dit dan weten.
Filters
Door het aanklikken van filters kun je bijvoorbeeld een thema, locatie of dagdeel selecteren die past bij jouw advertentie. Kies zorgvuldig een aantal filters uit die aansluiten op jouw vraag of aanbod. Door het aanklikken van filters kunnen mensen snel en gericht in de advertenties zoeken.
Filter individu/groepen/ondernemers:
Door het filter 'groepen' aan te vinken geef je aan dat hetgeen je aanbiedt of vraagt geschikt is voor uitvoering door een groep mensen tegelijkertijd. Dus bv dat vrijwilligerswerk gedaan kan worden door een groep leerlingen, vrienden, collega’s enz. Door het filter 'ondernemers' aan te vinken geef je aan dat je vraag of aanbod voor een ondernemer geschikt kan zijn bv in het kader van werknemersvrijwilligerswerk of maatschappelijk betrokken ondernemen.
Tegenprestatie:
Als je iets vraagt is het altijd prettig om iets terug te kunnen doen; als je iets aanbiedt, mag je daar best wat kleins voor terugvragen. Dat is de reden dat wij het veld tegenprestatie in ons advertentieformulier hebben staan. Wij vinden het belangrijk dat in iedere advertentie tekst staat over de tegenprestatie. Dit hoeft echt niets groots te zijn. Enkele voorbeelden:
- Zoek je een vrijwilliger? Denk dan eens aan de volgende tegenprestaties: een vrijwilligersverzekering, leuke uitstapjes, zinvolle tijdsbesteding, scholing of een vergoeding.
- Zoek je iemand om je hond tijdelijk uit te laten? Bied dan eens aan om voor deze persoon een taart te bakken.
- Bied je meubilair aan? Vraag dan de vrijwilligersorganisatie die je hiermee blij maakt om als tegenprestatie een leuk teamuitstapje te organiseren.
- Zoek je een maatje voor je familielid: geef dan aan dat er een kopje koffie klaarstaat voor de vrijwilliger.
Zo is er altijd wel iets te bedenken waardoor er wederkerigheid kan ontstaan en het beiden partijen iets op kan leveren!
Proef bekijken
Wij adviseren je om altijd eerst op 'proef bekijken' te klikken en daarna over te gaan tot het aanbieden van je advertentie (door op Plaatsen te klikken). Je ziet dan eerst hoe de advertentie er uit gaat zien en welke gegevens er worden getoond.
Hulp op afstand op tijdens spreekuur
Heb je vragen tijdens het invoeren van je advertentie? Vraag je je af wat je als tegenprestatie aan zou kunnen bieden of vragen? Twijfel je over een filter of categorie? Neem dan contact met ons op, via email socialemarktplaats@puntwelzijn.nl of telefoon 0495-697900. Ook kun je op ons spreekuur langskomen om samen een advertentie aan te maken met één van de (vrijwillige) consulenten.
Advertentie wordt gekeurd
De advertentie wordt altijd bekeken en beoordeeld door (vrijwillige) consulenten van de website. Vinden wij iets niet duidelijk, voldoet de advertentie niet aan onze richtlijnen of gebruikersvoorwaarden (denk hierbij aan verbod op discriminerende enz), dan zullen wij je telefonisch, en als dat niet lukt, per email benaderen met vragen. Je kan daarna zelf de advertentie aanpassen, of wij doen dat in overleg met jou.
Commercieel
Advertenties mogen niet commercieel zijn. Soms is hierover onduidelijkheid en ook dan zullen we contact met je opnemen.
Advertentie online
Zodra je advertentie is goedgekeurd, ontvang je een bericht dat de advertentie zichtbaar is voor bezoekers van de website.
Afwijzing
Wijzen wij een advertentie af, bijvoorbeeld omdat deze commercieel getint is of op ons verzoek niet wordt aangepast, dan ontvang je daarvan ook altijd een melding.